PEJABAT PENGURUSAN AKADEMIK

  • -eBanner-Portal-UTHM
  • -eBanner-Portal-UTHM
  • -eBanner-Portal-UTHM
  • Pejabat
  • UTHMproducesprofessionals
  • iklanuthmsem-2-
  • Pengurusan
  • -eBanner-Portal-UTHM
  • -eBanner-Portal-UTHM
  • -eBanner-Portal-UTHM
  • Pejabat
  • UTHMproducesprofessionals
  • iklanuthmsem-2-
  • Pengurusan

SEPINTAS LALU

Pejabat Pengurusan Akademik (PPA), Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) diluluskan penubuhannya pada 1 Januari 2003 oleh Jawatankuasa Eksekutif,Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn (KUiTTHO) yang bersidang pada 29 November 2002. 

Pejabat ini diketuai oleh Pengarah dan dibantu oleh 5 ketua unit yang bertanggungjawab dalam menguruskan  5 aktiviti utama iaitu :

  • Aktiviti pemasaran program pra-siswazah
  • Aktiviti kemasukan dan pengambilan pelajar
  • Aktiviti peperiksaan dan pengijazahan pelajar
  • Aktiviti penjadualan kuliah pelajar
  • Aktiviti penganugerahan.

Pejabat Pengurusan Akademik terletak di Blok F2 (Aras Bawah) bersebelahan dengan Dewan Peperiksaan.

OBJEKTIF KUALITI

  • Memastikan keputusan Peperiksaan Akhir diumumkan kepada pelajar melalui SMAP dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja selepas Mesyuarat Jawatankuasa Pengajian Peperiksaan diadakan.
  • Memastikan jumlah graduan yang tidak menuntut sijil dan transkrip akademik kurang daripada 10%
  • Memastikan Mesyuarat Senat diadakan sekurang-kurangnya 10 kali dalam tahun akademik.
  • Mencapai sasaran penyertaan 80% jemputan program promosi
  • Menyediakan jadual waktu kuliah selewat-lewatnya 2 minggu sebelum kuliah bermula
  • Melaksanakan pengambilan pelajar di mana sekurang-kurangnya 80% pelajar baharu mendaftar masuk ke UTHM daripada jumlah unjuran yang disediakan

KAMI DI SINI

Sebarang pertanyaan hubungi:

Pejabat Pengurusan Akademik
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
86400 Parit Raja
Batu Pahat Johor

+607-4537696

 

0.png0.png3.png8.png7.png7.png2.png
Today70
Yesterday301
Total38772

Who Is Online

4
Online
2019-11-13

Hakcipta Terpelihara PPA UTHM 2018